Nye regler for smittevern i Grødem kirke

Da var det bestemt at vi igjen må feire julen i kirken på «annerledesmåten».

Vi synes det er tungt og trist at vi ikke kan tilby plass til alle som ønsker å besøke kirken på julaften. Vi som jobber i kirken, sammen med våre flinke frivillige, skal gjøre alt vi kan for at det skal være trygt å komme til kirken.

Vi forholder oss til regjeringens regler og anbefalinger og følger kirken nasjonale sin oppdaterte smitteverninstruks. Hovedpunktene når det gjelder arrangementer er:

• Private sammenkomster på offentlig sted eller i leide/lånte lokaler:
    • inntil 20 personer innendørs (50 utendørs)
    • 50 på minnesamvær etter begravelse/bisettelse
  • Innendørs offentlig arrangement:
    • inntil 20 personer uten faste tilviste sitteplasser
    • Inntil 50 personer med faste tilviste sitteplasser
  • Utendørs offentlig arrangement:
    • inntil 100 personer uten faste, tilviste plasser
    • inntil 200 x 3 med faste, tilviste plasser
  • Arrangør skal registrere alle deltakere på arrangementer, listene slettes etter 14 dager
  • Ved offentlige arrangementer med faste, tilviste plasser skal arrangører sørge for oversikt over hvor det enkelte publikum eller gjest sitter (nummererte plasser).
  • Munnbind påbys innendørs på arrangementer.

Vi vil med frimodighet likevel ønske dere en gledelig julehøytid og håper at vi neste jul igjen vil kunne feire julen med stappfull kirke, barnekor og Soul Children, mange medvirkende, mye liv og få begrensninger!