Misjonsprosjektet i Estland og England

Grødem menighet har inngått misjonsavtale med Det Norske Misjonsselskap (NMS) i perioden 2020-2024. Vi skal støtte NMS sitt arbeid i Estland og England.

Estland
Under kommunisttiden ble kirken i Øst-Europa undertrykt og aktivt motarbeidet. I dag trenger kirker i Estland støttespillere for å reise seg igjen. NMS bistår den lutherske kirken med å bygge opp et kristent ungdomsarbeid. Det innebærer bl.a. opplæring av ungdomsledere og støtte til et kristent mediearbeid av og for ungdom. NMS er også involvert i menighetsplanting og kirkebygging.
Klikk her for nyheter fra misjonsarbeidet i Estland.
Klikk her for å lese blogg fra Estland.

England
Hovedfokuset er arbeid blant kirkefremmed ungdom i alderen 11-18 år. De siste 50 årene har det i England vært en veldig stor nedgang i antall unge involvert i kirken. NMS samarbeider med bispedømmet som ligger i Cumbria fylke, helt på grensen til Skottland. Det er nå flere ungdomsmenigheter i ni av bispedømmets prostier, og NMS er involvert i mange av disse.
Klikk her for nyheter fra misjonsarbeidet i England.
Klikk her for å lese blogg fra England.

Vær med på å støtte økonomisk og be for misjonsarbeidet i Estland og England!